IH 685 XL 4WD kunnostus

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 07.02.2016 19:24

Mietin tuossa mihin vivusto lukkiutuu pois päällä/päällä asennossa.
Onko sisäinenvivusto sellainen että se lukkiutuu kun pakka on auki asennossa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 07.02.2016 21:47

Kulmavaihde on siis edelleen pöydällä kasattuna.

Kyljessä olevaa käyttövipua kun kääntää papukaijapihtien kanssa, niin se siirtyy loogisesti auki taikka kiinni asentoon. Eli mekasmi litistää taikka laajentaa jousilautasen ääriasentoonsa. Lautamen/vipu ei pyri ponnahtamaan itsestään takaisin. Vipua ei siis tarvitse lukita kumpaankaan asentoon.
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 07.02.2016 22:09

Eli se vivusto kotelon sisällä takalukittuu (menee yli) muuten jousi painaisi
sen auki. Niin ajattelinkin sen toimivan.
Minulla ei ole oikein kokemusta tuosta kytkimestä, tai on tainnut kerran olla auki
vuosia sitten.
Nurkissa on pyörinyt siihen sopiva käytetty kardaani välipukkineen.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 08.02.2016 20:20

Otetaas uudestaan. Yön yli nukuttuani asia alkoi vaivaamaan.

Edellinen viestini oli väärää tietoa.

Tutkin asiaa. Kun jousta kiristää vivusta ja antaa mennä sen yli, jousi tavallaan palautuu. Eli vivussa on vain epäkesko kohta ja se ei pysähdy mihinkään stoppariin. Tai ainakaan sellaista e ole näkynyt. Vaan hytistä tulevalla nivelvivustolla säädetään oikein, jolloin kulmavaihteen vipu ei mene/tai ainakaan kovin paljon yläkuolokohtansa yli.

Tämän kun nyt hiffasin ja osasin jättää jousen oikeaan pänniin, akseli pyöri vapautuneesti ja jopa kytkinpakka antoi käsivoimin pyörittämällä myöden.

Kun taas jousi on vapaana sen mielestäni kuuluukin kiristää pakka ja akseli toisen pään kartiolaakeria vasten, jolloin akseli pyörii raskasti

Eli mielelestäni kulmavaihde on nyt kutakuinkin kiinnilaittamista vaille valmis. Vähän vielä mietin avaanko kerran vielä ja koitan toiminnan useammalla kitkalevyllä.... Taidan taas nukkua muutaman yön yli ja miettiä sitten uudestaan.
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 09.02.2016 09:23

Kun kulmavaihde on kiinni vaihteistossa niin olisi hyvä mitata kytkipakan
luistomomentti joka on 120-130 kp käännettäessä niveakselin laipalta.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 09.02.2016 12:59

Hyvä vinkki, kiitoksia.

Oisko testaamiseen joku yksinkertainen konsti. Itsellä tulee mieleen kiinnittää kauppaan lattarauta johon hitsattu iso mutteri. Ja tähän kiinni momenttiavain..
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 10.02.2016 20:41

Menikö tuossa vääntömomentissa nyt kaikki oikein?

Eikös 120 kp noin 1200 Nm. Ja se on paljon.... 120 kg punnus metrin mittasen varren päästä. Vai olenko ymmärtänyt jonkun väärin?
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 10.02.2016 22:33

Otin tuon arvon 784:ssa olevan samantyylisen kytkimen tiedoista 120-130 kgm.
Isommissa koneissa arvo on n.200 kgm
Eräs ohjekirja neuvoo mittaamaan puntarilla ja metrin tai kahdenmetrin varrella,
puntaria vedetään taljalla.
784:ssa on japsi akseli ja kytkentälaatikko.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 21.02.2016 20:42

Nyt on nostolaitekansi ja kulmavaihde paikoillaan. Olen metsästellyt kolmatta hydrauliikan venttiililohkoa, mielellään yksitoimista. Oisko kellään tietoa taikka nurkissa pyörimässä ko vempaletta?

Lueskelin traktorin ohjekirjaa. Siellä varoitetaan käyttämästä kaksitoimista lohkoa yksitoimiseen sylinteriin pitkäaikaisesti. Osaako joku selittää miksi näin?

Onko sillä käytännössä merkitystä jos laitan esim metsäkärryn painepuolen kaksitoimiseen lohkoon kiinni ja paluupuolen niinsanottuun vapaapaluuliittimeen? Vai pitäisikö se ilman muuta olla yksitoiminen lohko?

Tein juuri oikeaoppiset asennukset vapaapaluu-liittimelle. Kaksoisnippa oikanpuoleisen takamurikan allaolevaan reikään (1 1/4" sisäkierre) ja sieltä letku ja pikaliitin muiden liittimien viereen. Entinen vapaapaluu oli täyttökorkissa. Hankala käyttää ja suttasi jatkuvasti perää.

Olen myös metsästellyt oikeata korkkia täyttöaukkoon. Vesijohtokierre ei sovi, hydrauliikan 1 5/8 kierre ei sovi? mikä lienee? Sisähalkaisija on 38,2 mm
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 22.02.2016 00:01

Varaosakirja väittää sen tulpan olevan 1 3/4"
"kaksitoimista lohkoa yksitoimiseen sylinteriin pitkäaikaisesti" tarkottaa sitä mitä siinä
sanotaan, kun paluu tapahtuu samaa linjaa kuin paine niin kaksitoimisessa venttiilissä
toinen liitin on laskun aikana paineen alainen,tilapäisesti voi käyttää.
Mielestäni kaksitoimista venttiiliä voi käyttää puutavara kuormaimessa kun siinä on
vapaa paluu.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa