Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Alimmaisen akselin etupäässä on kytkentäpakka joka näkyy vaihteiston kyljessä olevasta pyöreästä luukusta pakka on akselissa putkisokalla kiinni, sokka pois ja takana oleva tulppa pois ja vedetään akseli pois. Hankala vetää kun siinä ei ole päätä mistä vetää. Siihen vanhaan akseliin voisi ehkä hitsata pooripään sorvissa. Siihen tarvitaan vielä laippa missä on tiiviste akselille. Olettaen että traktori on takavetoinen.
Tarkemmin katottuna ei se kuitenkaan ole tuon kuvan mukainen.Ylimmäinen akseli tulee suoraan perästä eikä siinä ole kuvan mukaista koteloa (intikka on vm.-89).Ilmeisesti jos laittais toisen akselin niin varmaan täytyy purkaa kynkät/kansi perän päältä pois, ennen kun onnistuu.
Tuossa viimeisessä kuvassa ei ole erillistä koteloa, ensimmäisessä kuvassa olin näkevinäni kotelon kuva siltäkohdin hämärä. Kirjoittamani ohje pitää paikkansa muuten mutta nelikossa on pyöreässä luukussa etuvedon kytkentä pakka, joka pitää ottaa pois. Nostolaitekantta ei tarvitse irroittaa.
Näin näkyy olevan, kuten IH 674 kirjoitti, koko pitkä akseli on vaihdettava. Ompa tuossa kyllä menty takapakkia vanhempiin malleihin joissa oli molemmat akselit. No tuollaista osaa kuitenkin pitäisi metsästää, jos meinaa tonnisen ulosoton saada. Satasta näkyvät ebayssa pyytävän tuosta.
Mikä tuossa takana että pitää nopeutta muuttaa akseleita vaihtamalla kun toisissa menee jo vivuilla? VAI onko kysessä kestäminen,kestääkö sitten paremmin rasitusta kun on yksi paksu akseli eikä turhia pieniä osia ympärillä hajoamassa? Muuta ei tuu itellä mieleen, tai niin tietty se että on käytetty jotain vanhoja osia nurkista pois... vois olla toinen no pääasia että pelaa