Pultti jumissa

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Pultti jumissa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 11.09.2014 10:50

Niinhän siinä taas kävi kuten tavallista, pultti narahtanut kiinni ja ei millään aukene. Ensin tietysti piti kokeilla kaikki helpot/huonot konstit, mutta kun nylvääntyneestä kuusiokolopultista ei saa kunnon otetta niin ei saa. Pitäisi aina muistaa, että jos ei suosiolla tavallisin keinoin pultti aukea, niin kaivaa sen hitsauskoneen esille. Varmaan tunnin tein tyhjää työtä ennenkuin äly voitti ja nappasin ison mutterin kunnon virralla pultinkantaan kiinni. Ihan silleen, että kävi punaisena.
Eipä tuo sitten ollut enää tiukassakaan :D
Niin ja 955 natikkaan olen vesipumppua vaihtamassa. Ihme kyllä ei vielä vuotanut, vaikka tuulettimen siivestä heiluttamalla klappia oli liki sentin luokkaa :shock:

Kuva
Avatar
Rokressi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 119
Liittynyt: 25.02.2014 10:01

Re: Pultti jumissa

ViestiKirjoittaja Joukku » 11.09.2014 20:28

Edellisessä projektissa piti itsellä tehdä aivan vastaava temppu kolmelle saabin pakosarjan pinnapultille. Poikki napsuivat pelottavan tyvestä mutta mutterihitsuulla irtosivat..
Joukku
 
Viestit: 14
Liittynyt: 13.08.2014 09:07

Re: Pultti jumissa

ViestiKirjoittaja MTI » 21.09.2014 15:21

Mulla kävi silleen että kun olin vaihtamassa 956:en sisäraidetangonpäitä niin toinen nasahti poikki :shock: Ja tietenkin n. 10mm syvälle jäi tuo katkasukohta.
Kierre m22x1.5 oli ruostunut, toinen kierre aivan ruosteeton. Siinä sitten ensin kokeiltiin ikh:n irroitussettiä jolla olin saanut poikki menneet m12 pultit auki. Se on semmonen että porataan reikä, lyödään tappi sinne ja mutterilla aukaistaan. Niinhän siinä sitten kävi että sekin meni poikki.
No ei siinä auttanut ku irroittaa koko sylinterinvarsi ja sorvissa rupesin poraamaan. Ensin nc-poralla alkukolo että sai suoraan lähteen sit 3mm kovametalliporalla reikä läpi, 6mm kovametalliporalla, 17mm pikateräsporalla ja sitten vielä 19mm pikateräsporalla jolloin kaikki vanhat kierteen jämät tuli poran mukana ulos :D
Ja uusi raidetangonpää meni helposti paikoilleen eli kierre oli säilynyt ehjänä.
Vaan olipa normaalia työläämpi vaihto :lol:
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Pultti jumissa

ViestiKirjoittaja talvi585 » 01.10.2014 18:54

ne on isoja onkelmia muistan kun alumiiniin katkesi pultti ei siihen tahtonut
lämpökään auttaa migillä kasvatin kyllä lähti mutta aikaa meni
talvi585
 
Viestit: 36
Liittynyt: 28.09.2014 19:02


Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa

cron