International 474

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 11.10.2018 15:11

IH 674 kirjoitti:Johtojen värejä en ole koskaan seurannut, vaan olen pärjännyt koetuslampulla ja päättely kyvyllä,
eli lähtenyt seuraamaan mihin virta tulee ja mihin se pysähtyy ja miksi.
Jos virtalukko on paikallaan ja virta tulee siihen, käännetään virta päälle ja etsitään liitin mihin tulee virta
ja sitten etsitään siihen sopiva johto ja katsotaan mihin se vie virrat jne.
Tuohon tyyliin olen aina pärjännyt.

Juu siis itekkin avasin ihan kaikki teipit ja kaikki. Ja mittarilla mittaillu. Mut johtosarjasta on poikkastu johtoja siihen malliin että pakko kysyä. Eli kaikki vihreet johdot yhdistyvät ja liittyvät yhteen isoon vihreeseen piuhaan joka on poikki. Eli yleensä mitä näit oon laitellu on vihree maadotus. Vai menisikö maadotulseen yhdestä isosta piuhasta? Se auttais ku tiätäs kuinka noi mittarit kytketään. Eli yks virta ja maadotus ja anturille?
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 11.10.2018 16:36

No senverran tiedän väreistä että musta on maa, vihreitä on erilaisilla raidoilla, punainen on päävirta (syöttövirta)
Polttoaine mittarilta lähtee kaksi johtoa toinen on maa, jolla maadotetaan tankki.
Lämpömittarille tulee virta ja lähtee anturille
Öljynpaine on putkella. Sitten on vielä käsijarruvalo ja vaihteiston voitelupaine valo ja latausvalo ja vilkkujen merkkivalot
Koelaudassa pitäisi olla myös valojen vaihto katkaisin, sitten vielä vilkkukatkaisin, pilli ja valokatkaisin. (tupakan sytytin)
Että onhan siinä selvitettävää, jos kaikki on katkaistu.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 11.10.2018 17:59

IH 674 kirjoitti:No senverran tiedän väreistä että musta on maa, vihreitä on erilaisilla raidoilla, punainen on päävirta (syöttövirta)
Polttoaine mittarilta lähtee kaksi johtoa toinen on maa, jolla maadotetaan tankki.
Lämpömittarille tulee virta ja lähtee anturille
Öljynpaine on putkella. Sitten on vielä käsijarruvalo ja vaihteiston voitelupaine valo ja latausvalo ja vilkkujen merkkivalot
Koelaudassa pitäisi olla myös valojen vaihto katkaisin, sitten vielä vilkkukatkaisin, pilli ja valokatkaisin. (tupakan sytytin)
Että onhan siinä selvitettävää, jos kaikki on katkaistu.

No onhan siinä juu. Mut onneks täältä saa edes vähän apua :) Ja se kokovihreä on se mitä yritän selvittää. Ja virtalukoltako menee piuha punaiselle johdolme? Samasta ku lähtee ltauksen merkkival?
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 12.10.2018 06:25

Moi

Kokovihreä johto(G) on virta mittareille(29,31). Se vaihtuu sulakkeen (23) jälkeen(tai ennen) valkoiseksi(W), joka menee virtalukolle.
Ohessa kirjaimien värikoodit:
123.jpg
123.jpg (156.76 KiB) Katsottu 769 kertaa
Sen minkä tinkii, ei tarvii maksaa.....
mackaiveri
 
Viestit: 138
Liittynyt: 30.05.2016 21:26
Paikkakunta: Salo

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 12.10.2018 13:39

mackaiveri kirjoitti:Moi

Kokovihreä johto(G) on virta mittareille(29,31). Se vaihtuu sulakkeen (23) jälkeen(tai ennen) valkoiseksi(W), joka menee virtalukolle.
Ohessa kirjaimien värikoodit:
123.jpg

Kiitos paljon tästö. Påäsee jatkamaan taas :) ja minkä värinen piuha tulee punaiselle johdolle, tai siis mistä se saa virran. Amppeeri mittarilta?
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 12.10.2018 18:30

Romppa kirjoitti:
mackaiveri kirjoitti:Moi

Kokovihreä johto(G) on virta mittareille(29,31). Se vaihtuu sulakkeen (23) jälkeen(tai ennen) valkoiseksi(W), joka menee virtalukolle.
Ohessa kirjaimien värikoodit:
123.jpg

Kiitos paljon tästö. Påäsee jatkamaan taas :) ja minkä värinen piuha tulee punaiselle johdolle, tai siis mistä se saa virran. Amppeeri mittarilta?
Ja ääsken traktoria tutkittuani siinä on jälkiasennettu koppi. Eli saan vetää itse piuhan hyttivalolle ja pyyhkijälle, koska tuskin sähkösarjassa niitä on? Ja huomadin kanssa et siinähän on pissapoikakin mutta kuinkkohan se toimus tässä :D?
Ja säiliökin löytyy mutta moottoria ei?
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 12.10.2018 19:25

Mitä tarkoitat "jälkiasennettu" kun niitä ei muita ole ollutkaan, Suomessa.
Aluksi oli suomessa tehty (muutama versio) viimeksi oli tanskalainen Sekura.
Laineen Siro ohjaamossa oli käsipumpulla oleva pissapoika.
Valojen liittimet löytyy jostakin tankin alta taka-akselin päältä.
Pyyhkijän moottorille täytyy itse suunnitella johdotus.
Suomen työsuojelu tarkastus ei hyväksynyt Englantilaista ohjaamoa, :lol: joka oli paljon parempi
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 12.10.2018 20:10

IH 674 kirjoitti:Mitä tarkoitat "jälkiasennettu" kun niitä ei muita ole ollutkaan, Suomessa.
Aluksi oli suomessa tehty (muutama versio) viimeksi oli tanskalainen Sekura.
Laineen Siro ohjaamossa oli käsipumpulla oleva pissapoika.
Valojen liittimet löytyy jostakin tankin alta taka-akselin päältä.
Pyyhkijän moottorille täytyy itse suunnitella johdotus.
Suomen työsuojelu tarkastus ei hyväksynyt Englantilaista ohjaamoa, :lol: joka oli paljon parempi

Aajuu :) se on just se laineen. Mut mistä punaiselle johdolle tulee virta? Sen ku sais alkais kohta oleen johtosarja kokeilu valmis :) ja takavalot ja etuvilkut puuttuu viäl täytyy käydä kaupasta ostamassa.
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 13.10.2018 07:15

mackaiveri kirjoitti:Moi

Kokovihreä johto(G) on virta mittareille(29,31). Se vaihtuu sulakkeen (23) jälkeen(tai ennen) valkoiseksi(W), joka menee virtalukolle.
Ohessa kirjaimien värikoodit:
123.jpg


Keskiosa tuosta kaaviosta taitaa kuulua hydrostaattiseen vaihteistoon, mutta johdot saattaa olla silti sarjassa.
Englannin kielen ymmärtäminen on heikkoa.
Koneita kun on varusteltu erilailla, ja kuitenkin käytetään samoja johtosarjoja eri versioissa, eli saattaa olla
että on ylimääräisiä johtoja siinä sarjassa, jotka ei kuulu siihen koneeseen.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 13.10.2018 08:54

Mut tiädäkkö mistä tulee punaiselle johdolle virta? Vihreeseen sain jo virran. Ruskeasinisestäkö ku semmonen on viälä poikki?

Ja tähän vielä että amppeeri mittarille tulee 4 johtoa minulla. Eli yksi virtalukolle,laturilta,startilta ja sitten lähtee yks siniruskea mikä on poikki, eli meniskö tämä sitten punaseen että punanen saa virran?
Viimeksi muokannut Romppa päivämäärä 13.10.2018 11:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 60 vierailijaa

cron