IH 533 vm. -77 turbotettu garretin vnt 20:llä

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 533 » 23.11.2014 21:43

Mulla IH 533 vm. -77 turbotettu garretin vnt 20:llä, tosin homma vielä vähän vaiheessa :)
http://aijaa.com/a/em8ZE6
IH 533
 
Viestit: 19
Liittynyt: 23.11.2014 21:34

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 674 » 24.11.2014 08:27

Tuo turbo ei näytä sopivan pellin alle olisiko mahdollista laittaa se kylkeen kääntämällä
pakosarja toisinpäin eli aukko alas päin.
Ursuksessa se on toteutettu niin koska siinä on tankki moottorin päällä.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 533 » 24.11.2014 08:33

Pakosarjaa ei voi kääntää. Turbon vois ehkä kääntää niin että pakopuoli olis menosuuntaan sillai sen sais alemmas...pittää kattoa sopisko ne paineputket kurvaamaan vielä tankin eestä jos sen laittaa niinpäin..
IH 533
 
Viestit: 19
Liittynyt: 23.11.2014 21:34

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 674 » 24.11.2014 12:22

IH 533 kirjoitti:Pakosarjaa ei voi kääntää. Turbon vois ehkä kääntää niin että pakopuoli olis menosuuntaan sillai sen sais alemmas...pittää kattoa sopisko ne paineputket kurvaamaan vielä tankin eestä jos sen laittaa niinpäin..

Varaosaluettelo tuntee myös alaspäin olevalle putkelle pakosarjan. 3144530 R1
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 533 » 24.11.2014 21:09

Silimittelin sitä pakosarjaa niin kyllä sen varmaan vois pyöräyttääkki, mutta sitten joutus tekeen mutkan kuitenki ylöspäin että turbo tulee oikein päin. Tuon mallin ahtimessa ei keskiötä pysty pyöräyttämään eri asentoon ku ainoastaan kompura koteloa voi pyörittää. Tuokin asia rajoittaa asennusta.
IH 533
 
Viestit: 19
Liittynyt: 23.11.2014 21:34

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 533 » 25.11.2014 21:35

Laitoimpa sitten ahtopainemittarin että näkee missä mennään. Paikallaan ku polokasee kaadun pohjaan niin käväsee puolessa kilossa ja laskee melkeen nollaan. Täys kiihdytys suurimmalla vaihteella niin ahtaa 1,0 ja laskee sitten n.0,3 bar. Kärsis varmaan vielä syöttöjä pienentää.
IH 533
 
Viestit: 19
Liittynyt: 23.11.2014 21:34

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja Takapotku » 15.12.2014 21:37

Kun kerran turbotuksesta on puhe niin itekin suunnittelin omaan Natikkaan (685xl) solmua putkeen. Sillä lailla olis helppo kun saman mallin moottoria on saanut turbolla josta vois ottaa pakosarjan? Kunhan ei vaan peltiin pitäs reikiä tehä.... Kumminkin on kohta on tarve saada vakioks nii ei jäis rumia reikiä. :D
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 533 » 20.12.2014 11:36

Ei muuta ku turbo vaan paikoilleen ja peltiin reikä jos tarttee. Et sinä sitä enää koskaan vakioksi halua, kyllä siitä niin eri kone tulee turbon kanssa. Ainakin tuossa mun pikkunatikassa ero o kuin yöllä ja päivällä, siis parempaan suuntaan. Pitäsköhän näille turbotusjutuille avata oma ketju.
IH 533
 
Viestit: 19
Liittynyt: 23.11.2014 21:34

Re: Minkälaisia koneita?

ViestiKirjoittaja IH 674 » 20.12.2014 19:30

Turbo aiheuttaa nelosessa ylimääräistä värinää kampiakselilla jota poistamaan tehdasturboissa on värinänvaimennin nokkapyörässä.
Onko kolmosessa havaittavissa sama ilmiö?
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

IH 533 vm. -77 turbotettu garretin vnt 20:llä

ViestiKirjoittaja Rokressi » 20.12.2014 19:58

Jatketaan turbotuskeskustelua tässä vietiketjussa, niin löytyy paremmin. Olkaa hyvä ;)
Avatar
Rokressi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 119
Liittynyt: 25.02.2014 10:01

Seuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 58 vierailijaa

cron