Kirjoittaja Tessu » 10.12.2018 19:13
Harmi kun on menny kauan tuosta meidänkin availuista hmm ei siinä tainnu ylitsepääsemättömiä ongelmia olla muuta kuin se lukkopolkimen purkamine oikealta puolelta,muistaakseni juurikin sitä akselia kautta oli päässy jarruihin hieman öljyäkin,toki stefan olisi voinu vaihtaa mutta näillä ajoilla ei siihen alettu.
Kyllä ne molemmat puolet lähtee auki ihan ominaan että ei pitäs hankalaa olla,me muutes hitsattiin jarrupolkimiin lattaraudat pystympään ja niihin tehtiin sahalla uria,muuten ois joutunu painamaan jarruja alespäin ja sehän on ihan väärä asento kun ois joutunu jalkaa venyttämään heh,nyt kun polkasee kuten kuuluukin eteenpäin niin hyvin riittää poljinvoima,kaiken lisäksi polkimet oli vain liukkaat rautalaput niin jäisinä ei ollu mitään pitoa kengällä!
Tuli tehtyä aikoinaan jalkakaasukin kun jäi 900 DB kaasuvisusto purkukoneesta,tässä IH.ssa oli paikkakin omissa vivustoissa kaasupolkimen vivulle,nyt on paljon parempi ajaa lunta takakauhalla kasanpäälle,jos sattuis vaikka jotain onnettomuutta ei jää traktorin pyörät täysillä pyörimään ja on paljon helpompi kaasua annostella.
Kytkin ei vaan meinaa irrottaa aina,lie jo asetelma senverran nuutunu että katkasua pitäs harrastaa,mutta kun ei luista niin sitäkään ei vielä ole alotettu,kone tais tulla meille sukulaisilta 1994 ja sen jälkee on pihaa kolattu ja puita vedelty,alku aikoina oli vielä perunamaan hoitoakin,nytkin kesällä ajoa ei ollu kun 850 Taavetilla heinät jyräsin nurin se alkaa kyllä olla tiensä päässä ja vaan kesäkäytössä,nyt jos koskaan siihen pitäisi koneremppa tehdä kun vielä on ehjät lohkot!