Morotus!
Yksi kohtuu simppeli toimiva ratkaisu on laittaa esim 2-karainen, 2-toiminen lisälohko. Yksi karaista en suosittele sillä tulee kalliimmaksi lisätä myöhemmin uusi lohko jos tarvii lisäkaran. Ihan riittävä on 3/8" venttiililohko jos ei meinaa pyöritellä mitään moottoreita.
Ideana on kytkeä sarjaan uusi lohko ja vanha kippiventtiili jotta kippi ja nostolaitteet toimisivat normaalisti eikä ns. orjana.
Omaan 453 toteutin homman seuraavasti:
Vanha paineputki pois suodattimen ja kippiventtiilin väliltä ja letkulla suoraan uuteen lohkoon.
Paluulinja tulisi saada mahd. lähelle säiliön pohjaa. Tyhjennysroppuun reikä ja jenka (esim R 3/8 tai R 1/2 ) lähtönipalle johon letkun saa kiinni.
Sarjaliitäntä uudelta lohkolta vanhaan kippisylinteriin/nostolaitteille.
Painelinja tulee lohkoon kohtaan P(=pressure), tässä kuvassa näkyy huonosti, on lohkon oikeassa kupeessa ja niitä on kaksi, toinen tulpataan. Paluu tulee kohtaan T (=tank), on kuvassa tumma spiraaliletku keltaisten vasemmalla puolella. Tärkeää on käytettäessä sarjakytkentänippaa, että nippa on T2 liitännässä lohkon ihan vasemmassa kupeessa (kuvassa ainut banjoliitos). Muutoin paine ei mene nostolaitteille vaan suoraan uutta tankkilinjaa pitkin suoraan tankkiin.
Pikaliittimet saakin sitten touhuta miten haluaa.
Toivottavasti oli apua.