Rupesin tutkimaan mistä ne öljynpaineet karkaa, kun kuumana tyhjäkäynnillä ei ole kuin n. 0,4bar.
Mittasin plastigauge nauhalla laakerivälykset.
Kk ja rk välykset oli 0,063-0,076. Takimmainen runkolaakerit on vielä mittaamatta.
Öljypumpussa samaa luokkaa päittäisvälys.
Mutta sitten huomasin että öljyputket on kuluttanut pumppuun putkien klunssin kohdalta kolot, näkyy kuvissa. Samoin klunssit on kuluneet toispuoleisiksi, n.0,2mm soikeaksi.
Tuostahan seuraa että o-rengas ei välttämättä tiivistä oikein putkia pumppuun. Ja kun katsoo o-renkaan kohtaa(ympyröity), niin jäljestä päätellen voi olla että on vuotanut välistä.
Olisiko tässä syy heikkoihin paineisiin...
Olisiko kellään tietoa paineenrajoitusventtiilin jousen pituutta, mitä se pitäisi olla?