MTI, no siinä puukuorman vedossa on kyllä sitten karstat lähteneet kun kerran kipinöitä pakokaasun seassa vilahtelti..
En tosiaan tuolla intikalla mitään kovin raskasta näillä näkymin tee, kun se on tossa pihakoneena ja talvella en sitä mökillekään erikseen lähde ajamaan..ja mökillä on vanha Valmetti, sillä teen siellä lumihommat.
Nyt alan olla jo rauhoittunut sen sylinterien hoonauksen suhteen..kone käy hyvin ja kohtuullisesti käynnistyy..ainoa mikä nyt häiritsee, on aika mustat savut kun äkkiä kaasua painaa..mökillä ollessa painelin Valmet-700:n kaasupoljinta ja en sellaista tuprausta saanut pakoputkesta mitenkään tulemaan..tuohon liittyen, kun ajoin koneen Iistä Ouluun, niin kyllä se 4-sylinterin (lähin hyttiä, onko se neljäs?) kohalta pakosarjasta öljyä jnkn verran pukkasi..tuli vaan mieleen että onko venttilivarren tiivistekumit sitten kovettuneet/ väljät kun kyseessä on kuitenkin vm.-74 oleva kone..
Mahtaneeko olla ihmeellinen homma vaihtaa ne ohjarikumit? Mikäli venttiilivarren puslat (kait siellä sellaiset on) ovat väljäksi kuluneet niin silloinhan ei ne uudet tiivistekumit/ stefat kauaa kestä.. Mahtanenko olla oikeilla jäljillä pohdinnoissani?
IH674, kiitos edellleen vinkeistäsi, olet kyllä ilmeisen hyvin perillä intikoiden toiminnasta ja rakenteista..kauankin näiden kanssa pelannut?