Kirjoittaja MarKos » 20.01.2015 10:45
Tervehdys. Sivustoilla olen lukenut et pienempien natikoiden dieselmoottorit ovat tehty suoraan bensamoottorista ja siksi eivät kestäisi dieselin puristuksia yms., mutta puhutaanko silloin 4 sylinterisistä moottoreista? Kuinka on tämän 3-sylinterisen kanssa, kestäviä ja vahvoja kunhan huollot tehty ajallaan? Näitä 434 malleja ilmeisesti valmistettiin (1966-1971) Brittien käyttöön ja Amerikan vientiin, joista pieni osa laskeutui Suomeen. Kuinka hyttien kanssa, tulivat pakollisiksi Suomessa joskus -60 luvun puolivälissä ja kukahan niitä valmisti Suomessa? Herättelin tuolla Masinistien sivuilla keskustelua vaihdelaatikon purusta, on edelleen työn alla. Ymmärrys olisi et laatikon ylemmän akselin joka vastaa lautaspyörään saisi purettua perään päin ja traktoria ei tarvitsisi halkaista, mutta kuinkahan tiukka sovite on po akselin ja rullalaakerikoolien välillä?