D206 ja D239 erot

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja modulaattori » 08.02.2015 08:48

Katselin tuossa ajankuluksi noita teknisiä eroja konedatan sivuilta. Kertokaahan te enemmän laitteita pidelleet, onko noissa moottoreissa muuta eroa kuin kiertokanget? Eli mittojen perusteella näyttäisi iskupituus olevan ainut ero.

Onko käsitykseni väärä? Eli tuleeko 206:ta 239 vaihtamalla nuo kanget?
-Modulaattori - IH 585XL-
modulaattori
 
Viestit: 20
Liittynyt: 18.03.2014 10:28
Paikkakunta: Luoteis-Pirkanmaa

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja IH 674 » 08.02.2015 09:33

Jos laittaa pidemmät kanget niin tulee katto vastaan, eli ryhmä pitää olla vastaavasti korkeampi ja akselissa erilainen mutka. Kiertokanki pysyy samana.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja modulaattori » 08.02.2015 13:30

Tässä kolmatta päivää influenssan sänkyynkäskemänä on jäänyt aikaa kaikinlaisille mietteille. Vaikkakin 585 on lumiaurana ja halkokoneena tietynlainen tehottomuus on pikkuisen häiritsevä. Suulissa oleva Buster Volvo on huomattavan terävempi ja aikanikuluksi mietin josko tuosta 206 padasta saada noita ylimääräisiä hevosia helposti. Kun ei näy netissäkään 239 kuutiotuumaisiakaan olevan myynnissä. Nuo takarenkaat syö varmastikkin tehoa monella muotoa ja viimekesäisessä maanajossa osoittivat toki pitonsa. Vastaavasti hengettömäksi vie koneen kun ei pääse yhtään pyörähtämään. Eli kankea ei vaihtoon... Ymmärsin? Mitähän kirjoittaja tarkoitti "ryhmällä"? Kantta vai lohkoa?
Liitteet
image.jpg
21" leveät takarenkaat
image.jpg (27.33 KiB) Katsottu 2193 kertaa
-Modulaattori - IH 585XL-
modulaattori
 
Viestit: 20
Liittynyt: 18.03.2014 10:28
Paikkakunta: Luoteis-Pirkanmaa

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja Takapotku » 08.02.2015 13:52

Helpoin keino jos rahaa sattuu löytyy. :D
http://www.nettikone.com/case-ih/1455/1342448
Punanen kyllä raiskattu pilalle. :cry: keltane viel ihan kunnostettavissa. :)
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja modulaattori » 08.02.2015 15:08

Helpoin keino olisi varmaan ostaa uusi, niin ei tarvitsisi korjailla. Ei kuitenkaan tuo lottopotti osunut kohdille, ja vaikka olisi osunutkin niin tuskimpa upouutta traktoria lähtisi hankkimaan. Ei tarvitse Ad.Hoc timpuri tai autonkorjaajakaan parhaita välineitä, niin jätetään nuo kalliimmat työvälineet niille, jotka voi veromarkkojansa niistä vähentää.

Eikä tässä toki tarvetta ole kovinkaan paljoa mukana, vaan ainoastaan mielenkiinto selvittää olisiko moinen "update" teoriassa mahdollinen. Nykyinen D206 käy ja kukkuu ihan moitteetta.

Ajankuluksi tässä asioita ihmetellään - kuitenkin varaosasivustoja pälyillessäni huomasin, että D239 on saatavilla kahta, hieman erilaista mäntääkin. Eli jos mennään anatomian asteelle, niin mistähän nuo erot koneiden välillä muodostuu? Kannet on ilmeisesti hyvin samalaiset, joskin mistään en löytänyt tietoa kannen korkeudesta. Onko niitä eri korkuisia, koska LUULISI lohkojen olevan saman "tuotantoteknisistä" syistä johtuen.
-Modulaattori - IH 585XL-
modulaattori
 
Viestit: 20
Liittynyt: 18.03.2014 10:28
Paikkakunta: Luoteis-Pirkanmaa

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja MTI » 08.02.2015 16:49

Ei muutako mutka putkeen, ja syöttöä lisää 8-)
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja IH 674 » 08.02.2015 19:28

Neuss moottoreissa on kolmea iskunpituutta 111,1mm moottorit D-155, D-206, D-301
' 128,5mm " D-179, D-239, D-246, D-358,
' 139,7mm " D-268, D-402
kahta syl,halkasiaa 98,4mm " D-239, D-206, D-239, D-310, D-358
' 100,0mm " D-246, D-268, DT-402
Sylinteriryhmän korkeus muuttuu iskunpituuden muuttuessa samoin kampiakseli
Tämä aparaatti näköjään muuttaa minun tekemäni hienon taulukon toisenlaiseksi kuin sen alunperin tein, se ei anna jättää tyhjää tilaa rivin alkuun.
Viimeksi muokannut IH 674 päivämäärä 10.02.2015 16:18, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja modulaattori » 08.02.2015 20:14

Juu, kaiken tuon lukaisin konedatasta tässä ensimmäisen vastauksesi jälkeen.Päätelmäni vastauksestasi on, että
-sylinteriryhmiä (kansia) on erilaisia; mahdollisesti!
-kampiakseli on erilainen.

Koska iskun pituus eroaa lukujen mukaan vain 1cm (metallimiehet puhuu 10 mm) tämä jättää ymmärtääkseni sen mahdollisuuden, (korjaa, jos olen väärässä) että tuo 10 mm on laitettu siihen kampeen ja kansi onkin noissa molemmissa sama, vai?

On ilmeisesti nyt kuitenkin niin, ettei palstoilta löydy väkeä, joka olisi availlut näitä "patoja" ja tehnyt esimerkiksi kannenvaihtoa ja joutunut vertailemaan kansia... :?:
Viimeksi muokannut modulaattori päivämäärä 08.02.2015 20:20, muokattu yhteensä 1 kerran
-Modulaattori - IH 585XL-
modulaattori
 
Viestit: 20
Liittynyt: 18.03.2014 10:28
Paikkakunta: Luoteis-Pirkanmaa

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja IH 674 » 08.02.2015 20:19

Aivan oikea johtopäätös
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: D206 ja D239 erot

ViestiKirjoittaja modulaattori » 08.02.2015 20:24

Kiitän tiedoista.
Viimeksi muokannut modulaattori päivämäärä 08.02.2015 20:45, muokattu yhteensä 1 kerran
-Modulaattori - IH 585XL-
modulaattori
 
Viestit: 20
Liittynyt: 18.03.2014 10:28
Paikkakunta: Luoteis-Pirkanmaa

Seuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa