Konekantani sai lisäyksen 784 natikasta. Merkki on minulle täysin tuntematon. Kysyisinkin paremmin merkkiä tuntevilta onko jotain eritystä mitä ko. traktorin käyttäjän ja hyvä tietää ja ottaa huomioon normaalikäytössä. Onko selkeitä tyyppivikoja? Traktori on varustettu etukuormaajalla jolla on tarkoitus harrastaa pieniä "maansiirto" hommia.
Takapöyrät vain raapii eikä ole pikavaihdetta. Senverran on pieniä nuo meikäläisen hommat, että ajattelin takavedon riittävän ja vikamahdollisuuksiakin on vähemmän. Vähän myös maantieajoa niin pikavaihdekaan ei ole välttämätön. Aikahan sen tietysti näyttää tuliko tehtyä omiin tarpeisiin nähden hyvät kaupat. Tunteja on alle 4000 joten sen puoleen pitäisi käyttötunteja vielä olla mutta tämä arvelu kai vaatii jo puun koputtamista.
Kytkin noissa on hieman liian pieni, varsinkin kuormaaja käytössä sitä ei saisi yhtään luistattaa. Vaihteissa se jonovaihde on synkronoitu mutta aluevaihde jossa on kaksi nopeusaluetta ja pakki ei ole synkronoitu ja käytännössä niitä ei saa päälle koneen liikkuessa, vaan kone on aina pysäytettävä.
Yleensä kannattaa laittaa levy sekä asetelma samanaikaisesti. Kytkimeen näkee kytkinkopan alla olevasta peltiluukusta. Kytkin on yksilevyinen kerametalli levyllä joka tahtoo kuluttaa painepintoja sentakia ajotyyli pitäisi olla kytkin auki tai kiinni.
Niin ja vauhtipyörän vastinpinta menee sorvattavaksi kun kytkinremontin aika tulee. Tosiaan luistattaa ei liiemmin kannata. Näppärä kone se on ja mainettaan parempi
Viimeksi muokannut Rokressi päivämäärä 22.03.2015 15:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy:Poistettu virheellinen tieto
Natikkani kytkimen kunnosta en tiedä muuta kuin, että kytkin toimii kun en ole päässyt vielä kokeilemaan koko laitetta. Ostin laitteen poikani koeajon perusteella. Onkohan ko. peliin mahdollista ilman suurempia (katkaisuhan on tietysti jo oma operaationsa) soveltamista vaihtaa massakytkin? Eli löytyykö osat jotka menee paikalleen pulttaamalla, riittääkö esim pelkkä levyn vaihto ja pintojen oikaisut. Olisi hyvä tietää jos joutuu jossain vaiheessa vehkeen pätkäisemään.
Muistaakseni sinne sopii pikkunatikan 11 tuumainen levy mutta asetelmassa on vain kolme jousta käpälien alla, riittääkö ne puristamaan massalevyä tarpeeksi? Olen nähnyt yhden massalevyllä olleen kytkimen ja siinä oli pahoin palanut vauhtipyörä eli pinta oli kuumentunut ja kovettunut /halkeillut. Keraaminen palalevy ei kuumenna pintoja johtuunee ehkä paremmasta jäähdytyksestä. 885: sessa ja sitä nuoremmissa on 12 tuumanen kytkin ja erilainen asetelma. Kytkinpolkimen vapaaliike jos loppuu niin kytkin alkaa kantamaan ja kuluttaa kytkintä siis säätö on tärkeä toimenpide.
IH 674 kirjoitti:Kytkinpolkimen vapaaliike jos loppuu niin kytkin alkaa kantamaan ja kuluttaa kytkintä siis säätö on tärkeä toimenpide.
Tuo on kyllä totta, tosin meillä oli 585 natikka uudesta asti eikä siinä kytkimen vapaaliike loppunut ainakaan siihen asti kun kytkin luisti ensimmäisen kerran isolla vaihteella. Kytkinlevy oli kulunut jo silloin aivan loppuun.