Terve!
Just uutena jäsenenä rekkasin sisään jotta vois käyttää palstaa hyväksi.
Oon tässä viime aikoina vasta seurannut tiiviisti projektiasi ja kyllä hyvään malliin edistyy.
Hienoa että sulla on aikaa myöskin kunnostuksen kertomisen lisäksi lisätä hyviä kuvia.
Sulla tilaa kans ihan mukavasti hallissa, itsellä 10m2 varasto jossa maalailen 1056XL osat.
Täytyy itsekin kuvia napsia reilusti projektin edetessä. Eniten aikaa on saanut kulumaan lokasuojien laittoihin + lisämuovikaarien korjauksiin, ruosteenpoistot ahtaissa paikoissa vie paljon aikaa.
Täytyy varmaan itsekin laittaa oma palsta 1056 natikan osalta kun alkaa olemaan matskua kasassa.
Itsellä meni 1litran punaisen Intikan purkkimaalin hankintaan 3-kierrosta kun 2 kertaa tuli PV-machinerystä väärä maalia euroopasta.PV:n sivuilla ei lue hyvin maaleista sillä kaikki ovat CaseIH:n värejä eivätkä Internationalin, lopulta hain kaikki 1l purkit Vantaan ja Konalan IKH:sta, antoivat 5€ alennuksen/purkki, hintaa lopulta 30€/litra.
Jos joku tarvii niin täälä ois CaseIH:n tummanruskeaa (International red) 3 litraa tai oranssia 4l (power red) alkydimaalia, Tractol merkkistä. Alkydimaaleja niin kuin myös Miranoliakin ei voi lakata päälle ainakaan normilakoilla joissa liuotusaineita, sillä alkaa kiehumaan välittömästi. Purkkimaaleja oon joutunu pistää oike olan takaa pintapeltiosiin: etuosan suojapellit, lokasuojat, akkukotelo ( vei aikaa ruosteenpoistoineen, akkukiinnitysten teot uudestaan, pika pultin teko koteloon, puuttui 1). Tuntuu että edistyy tää oma homma ku etanan liike ehkä siks kun on nää omat sisätilat niin pienet, mut kyllä se tästä. Esim. takavalojen liittimien korjauksiin meni hetki aikaa ,että sain Farnellilta Elektrolinnan kautta hankittua uudet liittimet,plugit.
Kun kone on saatu valmiiksi, niin ens vuonna täytyy alkaa suunnittelemaan oman hallin pohjien tekoa.
Kävin itse Kokemäellä tammikuun lopuilla tekemässä elämäni ensimmäisen traktori hankinnan ja tottakai International sen olla piti. Intikoita on ollut lähipiirissä muutamia mutta ihka omaa sain odottaa reilu 30-vuotta. Traktorin liikennevakuutus ei sentään ole muuttunut massan myötä, 1056 reilu 60€/v. Autoprojekteja tossa ollut vain aiempina vuosina ja nekään ei pahoja.
Natikka 1056XL -84 löyty tosiaan ja kelit kun on lämmenneet on ehostus alkanut edetä.
Kyllähän traktorin läpikäyntiin aikaa saa kulumaan ihan kivasti. Itselläkin oli ekaksi öljyn- jäähdytinnesteen vaihto ja termostaatin laitto, kun kone kävi viileenä ilman mitään termaria.
Läpikäynnissä aikaa menee aina enemmän kun on vasta koneen ostanut niin ei tiedä mitä kaikkea tehty.
Hytin siistimiseen sai päivän menemään, 30 vuoden mullat pois verhoilujen alta ja suodattimien puhdistus + verhoilujen pesu + kumimattojen ehostus Turtlen mustavahalla tarjoustalosta. Ostin Kokemäeltä myöskin tässä hiljattain Nokian vaihtorenkaat taakse jonka päälle vetelin myöskin samaa mustavahaa, renkaat odottelee pihalla myöhempää asennusta.
Hyvää koneen uudistuksen jatkoa! Aika palkitsevaa nähdä koko ajan projektin edistymistä, ei läpikäytyjä Intikoita ainakaan täällä Uudellamaalla tule juuri koskaan vastaan. Hyviä koneita kun ei ole mitään isompaa elektroniikkaa koneissa. International Harvester on yrityksenä todella mielenkiintoinen, tekivät hyviä pick-up autoja myös edistyksellisillä laatikoilla, kestävät niin kuin maatalouskoneetkin, V8 moottoriset traktorit amerikassa aivan huippuja, rekoista ottivat moottorin. Videoita löytyy todella paljon.