Kirjoittaja MTI » 24.05.2015 14:20
Mulla on sama ongelma 453:ssa. Vaihdoin uudet putket ja männät sekä uusin öljykellon.
Tyhjäkäynnillä paine on alle kilon lämpimänä ja valo syttyy. Otin sitten uudestaan öljypohjan irti ja tarkistin kaulat uudestaan. Kiertokangen kaulat oli just oikeassa mitassa ja liuskoissa ei ollut vikaa. Sitten runkolaakeri liuskoissa olikin vähän naarmuja mutta kaulat oli siistit, niitä en päässyt mittaamaan kammen ollessa paikoillaan joten laitoin vaan uudet liuskat, ne pystyy kuitenkin vaihtamaan enempiä purkamatta.
Öljypumpun käytin auki, siinä en havainnut kulumaa. Hiontajäljet oli vielä näkyvissä päädyissä ja rattaiden kyljissä, joten ei kai se väljä oo.
Vai voiko pumpun rattaan hampaat olla niin kuluneet ettei enää tuota painetta riittävästi?
Uudet o-renkaat laitoin pumpun putkiin, vanhat oli kovettuneet.
Paineet nousi vain vähäsen, ei vieläkään ole normaalit. Mutta painetta kuitenkin on joten eiköhän se kestä.
Vois tietysti kokeilla eri öljyjä, nyt 10w30. Auttaiskohan mitään 15w40 tai jotain.
Ainakin 453:ssa öljypohja irtoaa katkasematta, ohjausnivelen kun vaan ottaa irti edestä.
Tämäkin on saksan seisoja.
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74