d239 kiristys arvot

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja kormikki745 » 09.08.2015 19:05

Natikan d239 moottori on aukastu ja nyt tarviisin kiristys arvot kyseiseen koneeseen. Tunteja koneessa vasta 3500 mutta seisonut yli 10 vuotta kun ostin,alakerrassa laakerit lopussa,putket yllättävän vähän syöpyneet,muuten männät yms ihan kunnossa,katkastavahan se on ennen kuin viimeisen runkolaakerin saa vaihdettua :roll:
kormikki745
 
Viestit: 52
Liittynyt: 26.02.2014 17:22

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja MTI » 09.08.2015 21:42

Ainakin d155 motista sain kaikki runkolaakerit vaihettua katkasematta, ei tarvinnut irroittaa kuin öljypohja. Peltiliuskalla(rakotulkki) työnsin vanhat pois yksi kerrallaan.
Eikös nämä neussilaiset ole aikalailla samasta puusta veistettyjä, mukien määrä vaan vaihtelee.
Kannen kiristys 40,80,145Nm (d155)
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja IH 674 » 10.08.2015 05:40

Sylinterikansi 14-15 kp
Kiertokanki 9.7 kp
Runkolaakeri 20 kp
Vauhtipyörä 15 kp
Venttiilivälys lämp, imu pako 0.30 mm
Takimmainen runkolaakeri ei lähde pois konetta katkaisematta kun se on
kuppimainen eli siinä on päittäislaakerit samassa osassa kiinni.
Pelkkä katkaiseminen ei riitä vaan siitä pitää ottaa kampiakseli pois
ennenkuin onnistuu kunnolla.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja kormikki745 » 10.08.2015 06:30

Kiitokset tiedoista,jotenkin pahasti pelkäsin tuota takimmaista runkolaakeria :roll: ,pitää nyt ensin katkaista ja miettiä sitten mitä tekee :roll:
kormikki745
 
Viestit: 52
Liittynyt: 26.02.2014 17:22

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja MTI » 10.08.2015 11:15

Onko se runkolaakeri sitten d239 koneessa erillainen kuin d155 koneessa?
Kyllä tuossakin oli päittäislaakerit samassa liuskassa. Päästä katottuna U:n mallinen
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja IH 674 » 10.08.2015 13:17

Miten sait laakerikannen pultit pois, kun ne ovat sen irtonaisen
palikan alla joka on pultattu takastefan laipan alaosaan kiinni.

Siinä taitaakin olla erilainen vauhtipyörä kuin nelosmoottorisissa niin siinä
onkin tilaa ottaa ne pultit auki.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja MTI » 10.08.2015 21:31

IH 674 kirjoitti:Miten sait laakerikannen pultit pois, kun ne ovat sen irtonaisen
palikan alla joka on pultattu takastefan laipan alaosaan kiinni.

Siinä taitaakin olla erilainen vauhtipyörä kuin nelosmoottorisissa niin siinä
onkin tilaa ottaa ne pultit auki.

Joo kyllä ne pultit sopi tuossa 3-sylinterissessä tuleen pois, ei ollu laippa tiellä.
Sen suhteen siis erillainen isompiin nähden.
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja kormikki745 » 12.08.2015 19:26

Takimmainen runkolaakeri onnistuu vaihtaa kampiakselia irrottamatta,kun löysää kaikkia runkopukkeja hieman niin sopii helposti pienellä meisselillä pyöräyttää vanha pois ja uusi liuska tilalle :roll: ,tähän tuli nyt uudet sylinteriputketkin kun oli vanhoissa syöpymiä,tuleepahan moottori nyt kerralla kuntoon kun tarkoitus vielä syksyn aikaan laittaa turbo 8-)
kormikki745
 
Viestit: 52
Liittynyt: 26.02.2014 17:22

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja IH 674 » 13.08.2015 05:29

IH 674 kirjoitti:Miten sait laakerikannen pultit pois, kun ne ovat sen irtonaisen
palikan alla joka on pultattu takastefan laipan alaosaan kiinni.

Siinä taitaakin olla erilainen vauhtipyörä kuin nelosmoottorisissa niin siinä
onkin tilaa ottaa ne pultit auki.

Eglantilaisissa traktorimalleissa on vauhtipyörä niin lähellä pultteja
ettei niitä saa auki.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: d239 kiristys arvot

ViestiKirjoittaja kormikki745 » 22.08.2015 06:14

Nyt olis alakerrassa uudet laakerit ja männätkin jo paikallaan,melkonen homma runkolaakerit vaihtaa kun joutuu tasapainokoneistot yms irti käyttämään,mutta eiköhän siitä nyt tule hyvä moottori :D venttiilit pitää vielä läpätä ja vaihtaa ohjurin kumit ;)
kormikki745
 
Viestit: 52
Liittynyt: 26.02.2014 17:22


Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa