IH 685 XL 4WD kunnostus

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 19.10.2015 20:14

Tervehdys foorumilaiset!

Nyt olis tarkoitus laittaa muutama tekninen asiakuntoon omassa natikassani. Muutamassa kohtaa saatta mennä sormi suuhun, joten ajattelin kysästä muutamaa kommettia, taikka nevoa teiltä.

1. Käsijarru ei juuri pitä. Säätövarat on käytetty, joten jos asian haluaa kuntoon, pitäisi se "panta" vaihtaa. Onkos käsitystä, miten siihen pääsee käsiksi? Pitääkö hytti nostaa pois, vai onnistuuko se jostain kyljestä?

2. Nelivedon kitkalevyt on kans ajettu loppuun, kun etuakselin pito loppuu helposti. Säätövarat on sieltäkin otettu jo kaikki käyttöön. Mites kitkalevyjen vaihto mahtaa onnistua, vaatiiko erikoistyökaluja?

Peräöljyt tulen vaihtamaan joka tapauksessa, että ne tulen ottamaan pois ennekuin kumpikaan noista projkteista alkaa...

3. Nostolaitteen ohjausventtiilit vuotavat öljyä. Ajoin joku vuosi sitten tukkikärry/maatilakuiormain yhdistelmällä puita, ja silloin vuoto alkoi. .. joku tiiviste/o-rengas on tainnut antaa periksi.. Tämä korjaus vaatii vaan näppäriä sormia ja hyviä hermoja....

4. Ohjaamon puolella olis ainakin päävirtakatakaisjan asennus. Hyvästä asennuspaikasta otetaan vinkkejä vastaan. Alustavsti olen ajatellut sen laittaa kytkinpolkimen viereen tyyppikilven viereen. Sulakerasia menee kanssa vaihtoon. Vanhat lasisulakkeet maksavat hitosti ja pidikkeet alkavat olla tiensä päässä.

5. Puhaltimen sähköt. Puhaltimen uusein joku vuosi sitten ja se toimii vain kahdella nopeudella. Ykkösellä ja kakkosella. Asiaa ihmetellessäni huomasin että ohjekirjan sähkökaavio poikkeaa olemassaolevasta. KUvan mukaan pitäisi olla kaksi relettä, mutta yksi niitä vaan löytyy. Mites muilla? Tämän olen ajatellut korjata tavalla taikka toisella.
Itseasiassa olen ajatellut vetää akulta saakka uudet sähköt ohjaamon kattoon . Sinne toinen sulakerasia ja r
iittävästi sähköjä puhaltimelle, radiolle ja tuleville isolle määrälle lisävaloja.
Aina se on pieni riski ruveta muuttamaan aluperäisiä sähköjä, mutta kyllä sähkötkin tarttis toimivia olla. Ne ei nyt oo näitten saarivaltakunnan tuotosten parhaita puolia.

6. Sitten on nippu pienempiä hommia jos vielä intoa piisaa
- penkin verhoilu tai uusimien
- katon kunnostus. Silikonien poisto ja tutkia mistä se vesi oikeen tulee sisään. Joku viisas on kirjoittanut että saranoitten ruuvireijistä.... Samalla vois koittaa verhoilla kattopaneelin uudelleen. Nykyinen on vähän, ei pahasti, laikukas
- niitä työvaloja vähän lisää jokapuolelle
- radio & kaiuttimet

Jos ootte näistä jotain tehneet tai on jotain kommenttia, niin antakaa tulla.

Päivittelen projektin etenemistä...
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 20.10.2015 22:12

Käsijarrun panta on nelivedoissa tasauspyörästön yhteydessä vaihdossa pitää 0hjaamo
poistaa että saa nostolaitekannen pois.
Kyseinen kone taitaa olla sivukardaanilla oleva neliveto jossa on mekaaninen kytkentä.
Levypakan vaihto pitäisi onnistua nomaaleilla työkaluilla.

Sähkö menee puhaltimelle erillisellä paksulla johdolla jossa on automaatti sulake moottori
tilassa. Kaksi relettä pitäisi olla ja vastukset joilla saadaan 1, ja 2 nopeudet.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Takapotku » 21.10.2015 20:11

Tuosa omassa natikassakin oli tuota käsijarru vikaa mutta isäntä oli panan vaihtanut ja se oli hiukan auttanut mutta nytten kun laitoin uuden vaijjerin niin ottaa hyvin. 8-) Vielä pitäs vaa hieman kiristää vaijjeria. :tuumaus:
Kyllä isä oli sen nostolaiteen kannen saanu pois ilman hytin nostoakin mutta lähtee se hyttikin helposti irti. Se kansi sattu vielä putoamaan kun se oli liinojen varassa niin halkes hiukkasen. :pkele: Mutta lähtö kohta kuvaa ja projektin edetessä niin kuvaa ja juttua tännes vaa. :peukkuylös:
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 22.10.2015 07:25

Kyllähän se kansi hytin alta vetämällä pois tulee kun saa pultit auki, mutta miten sen
saa takaisin särkemättä tiivisteitä?
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Takapotku » 22.10.2015 22:18

Kyllä jos itse lähtisin vaihtaa niin hytin nostaisin kyllä. ;)
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 24.10.2015 07:50

Käsijarruvaijerin olen jo kerran tempassut poikki, ja vaihtanut uuden tilalle. Säädöt on tapissaan. Eli jos käkkärin haluaa kuntoon niin panta menee vaihtoon.

Proejkti aloitus odottelee vielä isompaa inspiraatiota.... kuvia tulee kyllä
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 24.10.2015 07:59

IH 674 kirjoitti:Käsijarrun panta on nelivedoissa tasauspyörästön yhteydessä vaihdossa pitää 0hjaamo
poistaa että saa nostolaitekannen pois.
Kyseinen kone taitaa olla sivukardaanilla oleva neliveto jossa on mekaaninen kytkentä.
Levypakan vaihto pitäisi onnistua nomaaleilla työkaluilla.

Sähkö menee puhaltimelle erillisellä paksulla johdolla jossa on automaatti sulake moottori
tilassa. Kaksi relettä pitäisi olla ja vastukset joilla saadaan 1, ja 2 nopeudet.


Jaa-ha. olin onnistunut sössimään edelleisen viestini bittiavaruuteen...

Koneeni on sivukartaanilla. Eli tuo ei pitäii olla iso homma.

Hytin yläosassa ei ole kuin yksi rele. Voisiko se toinen rele olla kojetaulussa? Toki sen virka taitaa olla ohjata virta virtakytkimeltä puhaltimelle. Katossa olevan releen virka lienee ohjata kolmatta nopeutta puhaltimelle, joka ei toimi (rele on kerran vaihdettu). Täytynee tutkia lisää siinävaiheessa kun katon pudottaa alas.

Mikä on tuon automaattisulakkeen virka? "Perussulakkeissa" saman sulakkeen takana on mittariston valoja, radio ja puhallin. JA sulakkeet paukkuu ja kontakstihäiriöitä slakkeissa. siksi se on vaihtoon menossa.
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 24.10.2015 15:04

Niitä releitä voi olla molemmin puolin puhallinta.
Toinen rele syöttää 1,2 asennossa vastuksen kautta puhallinta ja toinen 3 asennossa
menee kiinni ja ohittaa vastukset.
Automaatti sulake ilmeisesti sitä varten että sulakerasia ei kestä isoja virtoja.
Sulakerasian vaihto on aika työläs homma, helpompi on laittaa erillinen rasia esim valoille,
jotka helpoimmin auheuttaa kuumenemista/sulamista rasiassa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Takapotku » 30.10.2015 19:09

Siitä inspiraatiota sulakerasian vaihtoo. ;)
Kuva
Mein takapotkussa tolleen laitettu, menevät alkuperäisessä järjestyksessä. Lisäksi on tuohon startin lähettyville laitettu sulake peräkärryn valopistokkeelle ja tuolle virranulos otto telakalle. Jokaseen johtoon vaikka numero merkintä .... Toinen puoli 1a ja toinen 1b . Itse juuri takatuuppariin vaihtamassa vilkun relettä. Pitää tehdä muutos johto kun hiukan eri kohdin johdot tuossa tarvike releessä ja alkuperästä ei saa kun saksasta. :pkele:
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja MTI » 31.10.2015 17:07

Tuo vilkkurele näkyy olevan intikoiden tyyppivika :lol:
Mullakin odottaa uusi rele asennusta. Mulla ei tosin ole vanhaakaan, sen on aiempi omistaja poistanut ja koittanut tehä omia kytkentöjä, mut jostain syystä vilkut ei toimi :roll:
Uusi rele on cobo made in italy
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Seuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 46 vierailijaa

cron