Natikkamiehet

IH 574 käyttökunnostus

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja rikyn keittiö » 13.02.2019 21:08

Tällainen projektiraktori tuli hankittua keveisiin pihatöihin. Teknisesti aika toimiva, mutta sähköt ovat heikon puoleiset. Runsaasta tiivistemassan käytöstä päätellen moottori on joskus avattu, äkkiseltään tuntuu toimivan.

Huollettavaa löytyy ainakin:
- kampiakselin etustefa vuotaa
- vilkut ei toimi
- katossa oleva lämmityslaite on korvattu jollain öljyjäähdyttimen? näköisellä erillisellä kennolla, joka on ratin vieressä.
- Hytin tiivisteet ja verhoilut repsottaa
- Käsijarrusta on mahdollisesti vaijeri poikki

Alla muutama kuva
Liitteet
raktori 3.jpg
raktori 3.jpg (218.09 KiB) Katsottu 395 kertaa
raktori 2.jpg
raktori 2.jpg (198.41 KiB) Katsottu 395 kertaa
raktori 1.jpg
raktori 1.jpg (192.36 KiB) Katsottu 395 kertaa
rikyn keittiö
 
Viestit: 4
Liittynyt: 13.02.2019 20:32

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 13.02.2019 22:46

Kuvassa missä näkyy nostovarret, ihmettelen miksi oikeapuoleinen nostotanko on vetovarren
kapeamman kohdan reiässä,(täytetty mutterilla) pitäisi olla samoin kuin vasen.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 628
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja Rokressi » 14.02.2019 08:26

IH 674 kirjoitti:Kuvassa missä näkyy nostovarret, ihmettelen miksi oikeapuoleinen nostotanko on vetovarren
kapeamman kohdan reiässä,(täytetty mutterilla) pitäisi olla samoin kuin vasen.


Samaan kiinnitin minäkin huomiota. Eikös nyt työkone kallistele noston mukaan, koska nostopisteet varsissa eri kohdin
Avatar
Rokressi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 114
Liittynyt: 25.02.2014 10:01

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja rikyn keittiö » 17.02.2019 16:37

Nostotankoa ihmettelin ja en keksi selitystä miksi on tuohon laitettu. Vahingossa?

Etustefaa kokeilin irti tai oikeastaan ennemminkin tuota "liukurengasta". Tuntui olevan aika tiukassa, pitänee rakentaa pieni ulosvedin unc 1/4" pulteista? Kokeilin irrottaa ensin tuota lukitusrengastakin, mutta tuntui olevan sen verran tiukassa ettei pihdeillä irronnut. Stefan saanee kaivettua irti, kun tuon liukurenkaan irroittaa?
Liitteet
hihnapyörä.jpg
Nuo metalliset palikat eivät varmaan ole alkuperäisiä?
hihnapyörä.jpg (188.65 KiB) Katsottu 359 kertaa
etustefa.jpg
etustefa.jpg (194.12 KiB) Katsottu 359 kertaa
rikyn keittiö
 
Viestit: 4
Liittynyt: 13.02.2019 20:32

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 17.02.2019 18:20

Omituisen näköisiä palikoita kuvassa, kun siinä pitäisi olla kartio rengas, akselin ja
hihnapyörän välissä, hihnapyörä pitää saada ensin pois että saa kulutusrenkaan ja tiivisteen pois.
Olisikohan se kartiorengas joskus kadonnut ja laitettu mitäsattuu palikoita tilalle.
Mitään lukkorengasta siinä ei ole.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 628
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 18.02.2019 07:20

IH 674 kirjoitti:Kuvassa missä näkyy nostovarret, ihmettelen miksi oikeapuoleinen nostotanko on vetovarren
kapeamman kohdan reiässä,(täytetty mutterilla) pitäisi olla samoin kuin vasen.


Voisiko olla että kallistuksensäätimen haarukka ei ole mahtunut vetovarren paksuun kohtaan?

Voisiko rikyn keittiö ottaa lähikuvia teleskooppivetovarsista ja niistä lukoista. Omastani lukot hitsattu kiinni ja ajattelin kunnostaa lukot.
Saisi vähän mallia minkälaiset alkuperäiset ovat.
mackaiveri
 
Viestit: 81
Liittynyt: 30.05.2016 21:26
Paikkakunta: Salo

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 18.02.2019 08:27

https://www.messicks.com/part/403023r1/latch

Linkissä on kuva lukituspalasta.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 628
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja mackaiveri » 18.02.2019 12:03

IH 674 kirjoitti:https://www.messicks.com/part/403023r1/latch

Linkissä on kuva lukituspalasta.


Kiitos Kiitos!
mackaiveri
 
Viestit: 81
Liittynyt: 30.05.2016 21:26
Paikkakunta: Salo

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja rikyn keittiö » 27.06.2019 21:42

Raktoria huollettu kevään aikana, öljyt, suodattimet ja nesteet vaihdettu. Raidetangot vaihdettu (olivat jo aika väliät ja toinen eturenkaista oli päässyt kulumaan).
Sähköjä tutkittu ja todettu, etteivät ne kaikilta osin ole alkuperäiset.. Johtosarjojen eristeet ovat murtuneet eli joutunee vetämään uudet johdot. Onko suosituksia, mistä löytyisi hyvin erivärisiä johtoja sarjojen tekoon? Joku suositteli autopurkaamolta hakemaan, jos haluaa alkuperäisillä väreillä johdot vetää :? Menisihän se yksivärisilläkin johdoilla jos hyvin merkitsee liittimet..

Sisätiloissa putsailin vähän vaahtomuovieristeitä, jotka tuntuivat harjattaessa varisevan lattialle.. Liimailin niihin kuitenkin nuo irronneet reikäkankaat sprayliimalla väliaikaisesti. Nuo joutunee vielä irroittelemaan ja korvaamaan jollain muulla materiaalilla. Onko suosituksia, mitä laittaisi kattoverhoukseksi? Motonetista näyttäisi saavan jonkinlaista tummalla pinnalla olevaa äänieristysmattoa, saisikohan tuosta leikattua ja liimattua uudet soirot kattoon.

Lämmityslaitehan tässä oli korvattu jollakin öljyjäähdyttimen kennolla, niin aloin tutkia saisiko vanhan kattokennon palautettua toimintaa. Ainakin hana ja letkut näyttää puuttuvan kun katon irroitti. Mahdollisesti myös kenno on rikki. Täytyy kokeilla vielä puhaltimen moottori, niin näkee kannattaako alkaa ehjäämään tätä alkuperäistä lämmitintä vai pitäisikö laittaa suosiolla esim. IKH:n yleismallin lämmitin? Onko kokemuksia esim. tästä lämmittimestä https://www.ikh.fi/fi/lammityslaite-12v-crx12001. Kannattaako tällaiseen vanhaa traktoriin laittaa heti kerralla kaksi erillistä kennoa, että lämpö riittää? Alkuperäiset lämmityslaitteen putkitukset on katkottu hytin vasemman runkotolpan alakulmasta, mahdollisesti uudet putkitukset joutuu vetämään oikealta puolelta, ellei nuita vanhoja putkia saa kaivettua tuolta tolpan sisältä jatkettaviksi.

Onko näissä ohjaamon katoissa ollut jonkinlainen ilmanotto tuossa katon etureunassa? Löytyisikö jostakin kuvaa alkuperäisestä toteutuksesta? Tässä se on korvattu niitatulla pellillä eli ei ainakaan tuollaisena tule huurteenpoistona toimimaan.

Katto on tarkoitus käyttää hiekkapuhallettavana, kuin myös moottorikoppakin.
Liitteet
image3(1).jpeg
image3(1).jpeg (135.58 KiB) Katsottu 191 kertaa
image4.jpeg
image4.jpeg (192.74 KiB) Katsottu 191 kertaa
image2(2).jpeg
Löytyisikö mistään tällaista lukkoa vasemmanpuolen oveen?
image2(2).jpeg (140.28 KiB) Katsottu 191 kertaa
rikyn keittiö
 
Viestit: 4
Liittynyt: 13.02.2019 20:32

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiKirjoittaja rikyn keittiö » 27.06.2019 21:59

Tässä vielä muutama kuva:

Löytyisikö keltään tuohon lattian keskelle tuota alkuperäistä (lasikuituista?) koteloa? Onko näin vanhoja traktoreja vielä purkaamoilla, niin voisi kysellä muutamia osia niistä?
Mittaristo on vuosien saatossa karsiutunut aika karun näköiseksi. Olisin mielellään ehjännyt tuon alkuperäisillä mittareilla, mutta taitaa tulla sen verran arvokkaaksi, että joutunee käyttämään tarvikemittareita.. Mitähän muita valoja/katkasijoita mittaristossa on alunperin ollut, kuin tuo punainen merkkivalo virralle?
Liitteet
image4(1).jpeg
image4(1).jpeg (119.01 KiB) Katsottu 191 kertaa
image6.jpeg
image6.jpeg (131.27 KiB) Katsottu 191 kertaa
image5.jpeg
image5.jpeg (158.4 KiB) Katsottu 191 kertaa
rikyn keittiö
 
Viestit: 4
Liittynyt: 13.02.2019 20:32

Seuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron